Volkswagen-botrány: sokan tudtak a manipulációról, ellenőrizhető a járművek érintettsége

2015.10.05

A Volkswagennél (VW) 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert, és a csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint ahogy a dízelbotrány elején gondolták - írták német lapok vasárnap. A Volkswagen közben közzétett egy oldalt, amelyen ellenőrizhető a járművek érintettsége a botrányban.

 

A német Volkswagen portálon közben közétettek egy oldalt, amelyen ellenőrizhetik a tulajdonosok, hogy a kocsijuk érintett-e. Ehhez a jármű úgynevezett FIN-számát (járműazonosítóját) kell beírni a megfelelő mezőbe - a számsor a szervizkönyvben, vagy szélvédő alsó részén található meg. Az oldal ide kattintva érhető el.
A rendszer kizárólag a Volkswagen személyautók és haszonjárművek (kivéve Amarok) számait ellenőrzi - az Egyesült Államokban és Kanadában eladott járművekét nem.

 

Az Audik itt ellenőrizhetőek, hasonló módon.

 

A Bild am Sonntag szerint a VW-nél elindított belső vizsgálat első eredményei kimutatták, hogy az EA 189 típusú motor fejlesztése 2008-ban elakadt. A fejlesztőmérnökök röviddel a sorozatgyártás tervezett megindítása előtt belátták, hogy nem lehet egyszerre betartani a károsanyag-kibocsátási határértékeket, és az előírt szint alatt tartani a költségeket. 

   
A kiemelt fejlesztési projekt így veszélybe került. Végül az adatokat manipuláló szoftver telepítésével oldották fel a dilemmát, és a társaság salzgitteri üzemében elkezdték a sorozatgyártást, méghozzá globális terjesztésre, és nem csak az Egyesült Államokban értékesíteni tervezett kocsikba.
   

Arra utaló adatok egyelőre nem kerültek elő, hogy tudott a csalásról a botrány miatt lemondott vezérigazgató, Martin Winterkorn. Több meghallgatott mérnök viszont arról számolt be, hogy a konszern fejlesztési igazgatója, a Winterkorn bizalmasaként számon tartott Ulrich Hackenberg tudott az ügyről. Meglehet, hogy a szoftvert az ő utasítására telepítették, bár szerepéről ellentmondásos állításokat tettek a belső vizsgálaton meghallgatott munkatársak. Ulrich Hackenberg a lap kérését elutasítva nem kommentálta az értesülést. 
   

A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című vasárnapi hetilap arról írt, hogy a VW felügyelőbizottsága szerint a konszernben jóval szélesebb körben ismert volt a csalás, mint ahogy a botrány elején gondolták. "Nem tartható az a tétel, hogy az egész csupán néhány bűnöző hajlamú fejlesztőmérnök műve" - fogalmaztak a lap forrásai. Hozzátették: a vállalat "rendszerszerűen megtévesztette a vásárlókat és a hatóságokat".
   

A felügyelőbizottság sürgeti az új vezérigazgatót, Matthias Müllert, hogy mielőbb utazzon az Egyesült Államokba, és a cég nevében tanúsítson megbánást - írta a FAS, amelynek beszámolóját nem kommentálták a VW-nél.
   

A Welt am Sonntag című lap pedig azt írta, hogy a felügyelőbizottság kijelölt elnöke, Dieter Pötsch pénzügyi igazgató egy belső egyeztetésen úgy vélekedett, a VW "fennmaradását fenyegető válság" alakult ki a dízelbotrány miatt. Ugyanakkor jelezte, hogy bizakodó, és ha mindenki elkötelezetten dolgozik, a vállalat túléli a krízist.
   

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. 
   

Elemzők számításai szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány legkevesebb 10 milliárd eurójába kerül majd. (MTI)

 

 

 

2015.10.04
Vasárnap ismét osztrák partneroldalunkról és más állásportálokról válogattunk ausztriai munkákat. Egyebek mellett recepciós, masszőr, gyári munka, takarító, szobalány, masszőr, pincér, szakác, tervező, konyhai kisegítő, gondnok és más osztrák állásokra várnak jelentkezőket egész Ausztria területén.

2015.10.05
Hétfőn ismét osztrák partneroldalunkról és más állásportálokról válogattunk ausztriai munkákat. Egyebek mellett szerviztechnikus, ács, szobalány, eladó, masszőr, konyhai kisegítő, hegesztő, villanyszerelő, recepciós, gondnok és más osztrák állásokra várnak jelentkezőket egész Ausztria területén.

2015.10.05
A magyar főiskolai és egyetemi hallgatók mobilitását ösztönző programot indít az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) - jelentette be Palkovics László, a tárca felsőoktatásért felelős államtitkára hétfői, a Budapesti Gazdasági Főiskolán tartott sajtótájékoztatóján.


CarreerJet

Hirdessen portálunkon!

Címkék

Szociális juttatások Ausztriában: a családi pótlék (2. rész)

17/01/2017

Ausztriai tanácsadónk segítségével folytatjuk az osztrák szociális rendszert bemutató sorozatunkat. Ezúttal is a családi pótlék kérdését járjuk körbe.

Szociális juttatások Ausztriában: a családi pótlék 1. rész

15/01/2017

Új sorozatunkban egy ausztriai iroda segítségével mutatjuk be az osztrák szociális és munkaügyi rendszert. Az első írás a családi pótlékról szól.

Partnereink

Munkák Hollandiában

Közösség